Opstart med spray tan?
Går du med tanker om at starte op med Spray Tan? Det kunne være derhjemme, som del af en ny salon du skal åbne eller som ny service til dine kunder i din eksisterende forretning?
Uanset din bevæggrund for at starte med spray tanning, så står du over for en meget lukrativ mulighed for at komme i gang indenfor en niche med meget stor efterspørgsel og rigtig god avance.
En beregningsmodel kunne se sådan ud:
Pris pr. behandling kr. 175,- Væske-forbrug pr. behandling ca. 75 ml af kr. 325/liter = kr. 25,- + moms
Ugentlig indtjening ved bare 4 behandlinger om dagen = kr. 3.500,- Månedlig indtjening = kr. 14.000,- inkl. moms Udgifter til væske ca. kr. 2.000,- + moms |
Det svarer til et overskud på ca. kr. 12.000,- inkl. moms om måneden
ved kun 4 behandlinger – 5 dage om ugen.
Men det potentielle antal behandlinger er meget større – især hvis du gør noget ud af at markedsføre dig!
Skal jeg tage et Spray tan kursus?
Det er på ingen måde et krav at have taget et kursus, når man starter op med spray tanning, men vi vil absolut anbefale det!
Tænk på at hver af dine nye spray tan kunder bare har 5 veninder, der er spændte på at se resultatet af deres venindes behandling. Og de vil meget naturligt fortælle hver 5 veninder om det, de har set.
Hver gang du udfører en behandling – specielt i starten – bliver DEN ene behandling altså til 25 potentielle kunder i dit lokalområde, hvis du laver en super flot behandling.
Til gengæld kan du også roligt regne med, at det bliver det stik modsatte, hvis behandlingen
ikke er i orden, du ikke virker professionel nok, eller noget går galt. Udgiften til et spraytan kursus er derfor meget hurtigt tjent hjem på sparede opstartsproblemer, tvilvsomme udtalelser og “ombehandlinger”.
Nuværende kunder er også dine nye Spray Tan kunder
Hvis du allerede har en eksisterende forretning – det kunne f.eks. være en frisør salon, negleklinik eller fodklinik – så er dine nuværende kunder jo allerede potentielle spray tan-kunder. Du kan gøre rigtig meget blot ved at sætte et par lækre plakater op i din forretning, der gør opmærksom på din nye service.
Er du for eksempel negleteknikker sidder du jo 1 – 2 timer med dine kunder og snakker vel i forvejen om løst og fast. Hvad ville være mere nærliggende end at fortælle kunden om din nye service? Du har måske et par før/efter spray tan-billeder af dit arbejde på din hjemmeside, og din bærbare computer har måske sin plads lige ved siden af behandlingsbordet?
Hvis din forretning allerede har en hjemmeside, så kan du selvfølgelig oprette en ny underside, der gør opmærksom på, at du tilbyder spray tan. Her kan du desuden vise nogle billeder, fortælle om selve spray tan behandlingen, spraytan væsken, hvordan man skal forberede sig osv.
Facebook – Giv rabat hvis de chekker ind!
De fleste eksisterende saloner og klinikker har en Facebook-side. Her er det oplagt også at promovere din nye service, der kan gøre dine kunder lækre brune. En rigtig god teknik er, at tilbyde en rabat på f.eks. 25 kr. hvis kunden checker ind på Facebook, ifm. deres behandling.
Så ser de fleste af hendes Facebook-venner, at hun er nede og få spray tan hos dig. Det er super nemt for kunden at gøre på sin smartphone, og det er lige så nemt for dig at kontrollere direkte på kundens telefon.
Læg en kommentar
Du skal være logged på for at skrive en kommentar.