Checkliste til dine jule og nytårs spraytanbehandlinger!

Højtiden står for døren – og det samme gør behovet og efterspørgselen på spraytan behandlinger.

Sidste år blev MANGE saloner og klinikker overrasket over at folk rent faktisk gerne vil have en spraytan behandling op til at de skal til julefrokost eller især op til nytårsfest.

Gør dig derfor selv den tjeneste – sørg for at have følgende på plads til denne vintersæson:

  • Alfa Omega – HAV VÆSKE PÅ LAGER – ikke de der gamle væsker du købte sidste år – Køb nye, friske væsker – Vores væsker har en begrænset holdbarhed på 6-9 måneder på vores væsker – sørg for at tjekke op på det.
    • Er væskerne/flasken ved at turne over i grønlige nuancer, så er det for sent og på tide at skifte væskerne ud! Det er ikke anbefalisesværdigt at bruge væsken, men det kan godt lade sig gøre.
      Effekten og “poweren” i væsken blot er tvivlsom, og det er ikke sikkert at dine kunder får den ønskede farve.
    • Se vores væsker her
  • Er din maskine i orden? Er den klar til de mange behandlinger – eller er der noget der rasler ? Er maskinen ren og kører uden problemer.
    • Er det en gammel maskine du benytter? – har den tidligere vist tegn på slid?
    • Du bør overveje at købe en reservemaskine – eller en maskine som du måske kan bruge til dobbel duty og dermed sætte speed på dine behandlinger hvis du har en hjælper ansat som også kan spraytanne  – dobbel duty – dobbel earning.
    • Rens din maskine med Cleanervæske – så airflowet i maskinen og igennem pistolen er helt igennem perfekt.
    • Rens maskinens luftfiltre – uanset mærke og model, er der næsten altid et vaskbart skum eller filt luftfilter – sørg for det er rent og tørt inden maskinen tages i bruge igen.
    • Er slangen intakt? er der huller i slangen? overvej at bestille en ny slange, så maskinen er tip top. – Skulle det uheldige ske under behandlinger at slangen revner og der fosser luft ud, så fortvivl ikke . Gaffatape kan redde en hver situation – luk huller med tape, og spray videre indtil du får bestilt en ny slange.
    • Se flere maskiner her
  • Har du tilbehøret i ordren
    • Barrierecreme – kan påføres til kundens tørre steder på kroppen, knoer, albuer, hæle ovs.
    • Stickyfeets – til dine kunders fødder. – Har du mange behandlinger i træk kan gulvet godt lide over for overspray – og dermed får dine kunder brune forsåler – brug Sticky feet’s til dine kunder.
    • Prepspray hvis kunden har glemt at forberede sin krop inden behandling, så kan denne spray hjælpe med at tage det værste – og du kommer tættere på et godt resultat end hvis dine kunder var mødt op med make-up, parfume eller oliebaseret produkter på.
    • Hårhætter – beskytter mod spray i håret.
    • Engangstrusser – så kan du tilbyde dine kunder et sæt engangstrusser, således de ikke skal bruge deres egen – det er godt kundeservice.
    • Gummihandsker – til dig selv – mange back-to-back behandlinger i træk og du kan nemt komme til at spilde lidt væske her og der – og inden dagen er omme ser du selv farlig ud.
    • Se spraytan tilbehørsprodukterne her
  • Har du mersalgsprodukterne på plads?
    • Vores super populære Suntana Skum Mousse i 4 varianter er helt klare og oplagte mersalgsprodukter, hvor du kan omsætte her i denne måned – både som gaveartikel eller som selvforkælelse til dine kunder.
    • Påføringshandsker til Suntana Skum Mousse
    • Exfoleringshandsker.
    • Du kan jo evt. lave en pakkeløsning, hvor du sælger handske og mousse til en favorabel pris.
    • Se tilbehørsprodukterne her
  • Har du styr på dit bookingsystem, hvis du har sådan et?
    • Er der tider nok?
    • Er prisen korrekt?
  • Og sidst men ikke mindst – Sørg for at forkæle dine kunder som venter på deres behandling. ????
    • Køb noget snoller, asti, brunkager, pebernødder ovs. her i højtiden – de vil elske dig for det – og hvem ved – måske falder der en ***** 5-stjernet anmeldelse af på din facebookside/trustpilot. :-) som generer flere kunder og gavner dit ry og rygte :-)

 

“Jamen Spraytana – hvorfor denne reminder?! – det ved vi da godt” :-)

Jo jo – det er der sikkert flere som er klar over hvilket selvfølgelig er godt – MEEN sidste år i 2017 oplevede vi rødglødende telefoner med panik bestillinger og folk som ikke havde tjekket op på ovenstående forud for deres behandlinger, før kunderne stod i salonen – og der var akutte udfordringer.
Så vi vil egentlig bare gøre opmærksom på dette således at i kan holde jeres omsætning hjemme og ikke skal aflyse tider, og sender kunder ud af døren med uforrettet sag. (eller over til konkurrenten ?). – Det vil jo være en katastrofe.

Og qua at vi er en webshop, så har vi leveringstid på vores service, og vil for alt i verden gerne hjælpe – men vi kan sjældent trylle. Derfor kan vi ikke levere time for time desværre.
Derudover er der jo en risiko for at posten er forsinket/kørt galt, pakken forsvundet ovs.
Det skaber panik – for når vi slipper pakken er vi ikke herre over forsendelsen, og kan kun give estimater.

Opfordringen herfra er derfor klar..

  1. Tjek op på ovenstående.
  2. BESTIL I GOD TID.
  3. BESTIL NOK – Det er oftest lige efter jul at bookingerne på spraytan behandlingerne begynder at stikke af – og efter jul har vi ikke muligheder for at hjælpe med levering pga. helligdagene samt weekend.


Tak for 2018 – Vi glæder os til 2019

Slutteligt vil vi bare lige ønske rigtig glædelig jul og Godt Nytår herfra Spraytana. – vi ved at de næste par uge er mega travle, så derfor får i lige en kort hilsen herfra os nu.

Hos os har vi haft mega travlt her i 2018 og håber at vores ihærdighed for at hjælpe alle kunder har båret frugt hos jer derude.?

Vi takker for det forgangne år, og ser meget frem til et 2019 hvor vi tror på at spraytan behandlinger virkelig er i fremmarch på bekostninger af andre behandlinger som giver kulør.

De allerbedste hilsner

Peter & Gitte

Spraytana.dk ApS